قصص رعب فى منتدى شباب اليوم من انسان بسيط
شباب اليوم

العودة   منتديات شباب اليوم > منتدي الاخبار اليومية > الاخبار العربية العاجلة والهامة

قصص رعب فى منتدى شباب اليوم

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته الموضوع ده لاصحاب القلوب القويه مين مننا مشفشى موقف يرعب فى حياته او عرف حد مسه جن او قابل مارد ايه رايكم نحكى لبعض

 
21 September، 2009, 6:56 AM   #1
الكاتب انسان بسيط


السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
الموضوع ده لاصحاب القلوب القويه
مين مننا مشفشى موقف يرعب فى حياته
او عرف حد مسه جن او قابل مارد ايه رايكم نحكى لبعض عن اصعب المواقف المرعبه




اول حاجه
اناهحكلكم انا حكايه حصلت مع ابن خالتى
والقصه دى من تلات سنوات تقريبا
كان بيزاكر مع واحد زميله وخلصوا مزكره قبل الفجر وفى طريق عودتهم بيمروا بالمقابر
وهما ماشين لقو شخص جالس ع الارض وساند على مقبره وكان قاعده جلسه القرفصاء
هو وزميله استغربوا ان حد فى الوقت ده كده وقلقو حبه
لكن قالو يمشوا عادى
ما ان كان بينه وبينهم مايقارب كام متر بالا وفى لمح البصره
كان الشخص ده واقف ومشفوش وقف ازاى مجرد لمحه بصر
وكان لابس جلبا اسفل الركبه رصاصى وطوله يناطح الاتنين متر
وكانت قدميه مثل خف الجمل مليئه بالشعر
ارتبك ابن خالتى ويقسم ان ده حقيقى ومقدرشى وخاف يرجع او يجرى
وقال انه يمر ويكمل وكان الوقت كانه سنين بتعدى وهو حاسس ان زاك المارد ينظر اليهم وهم ترتعد فرائسهم
وبصوت خافت قالو السلاام عليكم
وسمعوا منه وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته بصوت جهورى
ولم يستطيعوا ان ينظروا اليه وكملوا مشيهم ولكن ابن خالتى بص خلفه
وجد هذا المارد يتجه الى داخل المقابر واختفى
واهنا اخدوها جرى كل واحد على بيته
ودى قصه فعلا حصلت والله
ولما سالنا قالو ان فعلا فى مارد يسمى حارس المقابر
المكان فى محافظه الشرقيه/ مركز ابو كبير/ شارع سعد زغلول / مقابر الكرنك


أقرأ ايضاً



قصص رعب فى منتدى شباب اليوم

 
21 September، 2009, 7:27 AM   #2
الكاتب HMSAT


ايه الرعب ده على الصبح كده
انا بقى كنت بنلعب انا و بنات عمامي في الحديقة اللى قدام البيت و احنا كنامن(13_16)سنة تقريبا يعني صغيرين
الليل ليل علينا و احنا بنلعب
انا بترعب من الزواحف موت
وانا مستنياهم يخلصو عشان نمشي ندخل البيت انا من النوع اللى من الخوف بيتلفت حوليه كتير خصوصا في الظلام
وانا بتلفت لاقيت ثعبان طويل و اسود و رافع راسه ورايا وبيني وبينه (2)متر ولا تتخيل الحالة اللى كنت فيها (صراخ- انهيار-لم استطيع النوم لمدة (2)شهرين مع اني لم استطيع البقاء في المنزل و ذهبت عند عمي ولم يفلح الامر لا نوم )
وللأسف لم يتم العثور علية لقتله وده اللى راعبني اكثر
الحمد لله مع الوقت بدأت انام

الحمد لله يمكن ده كانت أكثر تجربة مرعبة في حياتي كلها
وشكرا على القصة المرعبة ده
و تقبل رعبي
:d
أقرأ ايضاً



 
21 September، 2009, 8:36 AM   #3
الكاتب انسان بسيط


هههههههههههههههههه
بجد موقف مرعب جدا
بس كان بلعبلك شنباته ولا لاء؟
تعرفى انا محوى من التعابين
يعنى واحد رفاعى عملهلنا انن التعبان ميقرصنيش ولا العقارب
ورقصت بالتعبان ومشيت على ايدى العقارب
وسليم الحمدلله
ونورتينى وبجد اسعدنى حضورك
مع تمنياتى بالرعب الدائم
هههههههه
بعد الشر عليكم من الرعب
أقرأ ايضاً



 
23 September، 2009, 12:38 AM   #4
الكاتب PrInSiSa


ما خلصني ادخل موضوعك يا انسان بسيط الا وان ارد عليه

مع اني بعتقد ما عندي قصص رعب

تسلم عطرح الموضوع ويلا يا جماعة

مستنيين قصصكم المرعبة هههههههههههههه

تحيااااااااااااتي يا انسان بسيط

البرنسيسة

أقرأ ايضاً



 
23 September، 2009, 3:56 AM   #5
الكاتب غادة



يامساء الرعب والخوف اي ياعم دة حرام عليك اول متدخل ترعب ماشي يعني عايز اية منا هى بصرحة الموقف المرعبة كتير اوى بس اهم شى فيهم اني بطلت اخاف منها علشان كدة مبقتش مرعبة بي النسبة لية

يعني انا مثلا مرة تعبت وجبولي شيخ يقراة عليها قران وفجاة وهو بيقراة حسيت بي زلزل فى جدران الغرفة وانا بس الي حسيت بية لكن الي معاية محدش حس بية ولكن ايماني بية الله كان اقوة وقدارت اتخطة الاحساس دة
وكان كل الي مسيطر عليها سعتها اني انا قوية وميش عايزة اخاف علشان لو حسيت بي الخوف للحظة كان ملاك المكان سابو الغرفة الي زهقو منها وحضرو عندى ههه اظهر زهقو من القعدة لوحدهم فى الغرفة قلوو يغيرو بس انا ميش بحب الضيوف وبجد الموقف دة اصل الغرفة دية واحنا صغار اتفتح فيها زي مبيقولو مندل وللاسف الي حضر الجن معرفش يصرفو فا فضل ساكن الغرفة دية وللاسف الاكبر اني انا وامي بس الي كنا بنحس بية وبنسمعو بس مقدرش عليها علشان انا طول عمري قوية ومبخف وكان طول عمري وانا صغيرة اقول لو طلعلي عفريت ميش هخف ولو عندة القدرة يطلعلي بس بين خيفين مني هههههههه

تقبل تحياتي

مع دوام الرعب

أقرأ ايضاً



 
25 August، 2010, 7:07 PM   #6
الكاتب Love Man


يارب يا ساتر القصة دى حصلتلى و أنا فى الـ8 من عمرى كنت نازل أشترى طلب و أنا بفتح الباب كانسعتها نور السلم مطفى فالنور إلى فى بتنا عمل ضوء خافت على السلم مع العلم أنى ساكن فى الدور السادس ياعنى ضلمة فحت و أنا نازل على الضوء المخيف ده ببص لقيت خيال طالع فى الأول أفتكرته خيالى فقعدت أتحرك بس هو طالع و أنا بتنطط فخفت جداااااااااااا و دخلت و قفلت الباب ورائى و أضأت نور الطرقه بتاعنا و ببص مفيش أى حاجه ....

و دى قصة حصلت مع صاحبى
كان مرة جالس هو و بنات خالته و ولاد خالته يتحدثون فى الليل بمفردهمفى شقة احدهم و فجأه سمعوا صوت رن الجرس على الشقة إلى قدامهم مع العلم أنه لس بها أحد ولكن كان الشخص يرن الجرس و كأنه البوليس هههههههه فقالوا يخبروه أنه لا يوجد أحد هنا فى الأول نظروا من العين السحرية فوجدوا خيال رجل فقط يتحرك كحركة الموجه فى المياه و فجأه فتح له الباب و إذا بخيال أخر يفتحه ويدخل الأول و يقفل الباب و سمع بعد ذلك أصوات غريبه من داخل الشقه طبعا صحبنا دول حصلهم أحسن واجب رعب و صحاب الشقة غيروها و من ساعتها محدش بيقرب من العمارة كلها
أقرأ ايضاً



 

Powered by vBulletin®Copyright ©2000 - 2014
جميع الحقوق محفوظة لمنتديات شباب اليوم 2018
المواد المنشورة فى موقع شباب اليوم لاتعبر بالضرورة عن وجهة نظر الإدارة وإنما تعبر عن وجهة نظر كاتبها