لو ما لسعتش ماحدش هيحس بيك .... من ملكة شباب اليوم
شباب اليوم

العودة   منتديات شباب اليوم > المنتدي العام والنقاش > منتدي المواضيع العامة والنقاش



لو ما لسعتش ماحدش هيحس بيك ....

لو ما لسعتش ماحدش هيحس بيك مش مصدقنى ؟؟!! طب تعالى كده نتكلم بالعقل .. المثل بيقول ايه : " اللى اتلسع من الشوربة ينفخ فى

 
19 June، 2011, 11:00 PM   #1
الكاتب ملكة شباب اليوم


.... 889_hwt92828ew6.gif



لو ما لسعتش ماحدش هيحس بيك

مش مصدقنى ؟؟!!

طب تعالى كده نتكلم بالعقل ..


المثل بيقول ايه :

" اللى اتلسع من الشوربة ينفخ فى الزبادى "

بالزمة لو ماكنتش الشوربة بتلسع كان حد افتكرها فى مثل ولا فى اى حاجة ؟؟!!

طبعا انا مش بقولك السع زى الشوربة

لأ تعريف لاسع فى قاموسنا (( الشباب يعنى ))

يعنى حد مختلف ، دايما بيعمل افكار جديدة

للاسف 3/4 اللاسعين لاسعين بطريقة مش حلوة

يعنى ماشى بمدأ خالف تعرف !!


طبعا دا مش دايما بيكون صح

اللى انا اقصده باللسعان بقى

انك تكون انسان مختلف

بمعنى مميز يعنى ترفع شعار لا للتقليد

لا لتقليد الغرب فى حاجات مش متفقة مع مجتمعك

لا لتقليد اى حد من غير اقتناع حقيقى باللى انت بتعمله

كمان اعملك اسلوب خاص فى حياتك

لأن ظروفك مش هى ظروف غيرك

واعملك اسلوب خاص فى الكلام

ماتتكلمش غير فى اللى تعرفه

وطبعا اللى انت تعرفه مش زى اللى غيرك يعرفه

فبالتالى هتكون انسان مختلف

وتكون لاسع فى الحق

يعنى دايما تقول الحقيقة وتدور عليها

هتلسع وتوجع بس صدقنى هتكون مختلف

وهتلاقى الناس بتحترمك وتبصلك بصة مختلفة عن اى حد

جرب وادعيلى .... naughty.gif


أقرأ ايضاً



لو ما لسعتش ماحدش هيحس بيك ....

 
5 June، 2014, 9:56 PM   #2
الكاتب نبضة مصرية




سبحان الله .. يعنى اللاسع انسان مميز .. ده حتى المثل بيقول يانحلة لاتلسعينى ولاعايز عسل منك ..

أقرأ ايضاً



 

Powered by vBulletin®Copyright ©2000 - 2014
جميع الحقوق محفوظة لمنتديات شباب اليوم 2018
المواد المنشورة فى موقع شباب اليوم لاتعبر بالضرورة عن وجهة نظر الإدارة وإنما تعبر عن وجهة نظر كاتبها